Yanlış antibiyotik içen üniversite öğrencisinin beyin ölümü gerçekleşti

Yanlış antibiyotik içen üniversite öğrencisinin beyin ölümü gerçekleşti

banner390

ÇANKIRI (AA) - Çankırı'da antibiyotik içtikten sonra fenalaşan ve 5 gündür hastanede tedavi gören üniversite öğrencisinin beyin ölümü gerçekleşti.

Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Muhasebe Bölümü 2. sınıf öğrencisi Derya Yücekaya (25), 20 Kasım Cuma günü dişinin ağrıması üzerine antibiyotik içti. Bir süre sonra fenalaşan Yücekaya, ev arkadaşının haber vermesi üzerine 112 Acil Servis ekiplerince Çankırı Devlet Hastanesine kaldırıldı.

Hastanenin yoğun bakım ünitesinde tedavi altına alınan Yücekaya'nın, tüm müdahalelere rağmen beyin ölümü gerçekleşti.  Haberi alan Yücekaya'nın ailesi ve arkadaşları hastaneye geldi. 

Çankırı Karatekin Üniversitesi Öğrenci Konseyi Başkanı Adnan Taha Tuğrul, gazetecilere yaptığı açıklamada, derin bir üzüntü içerisinde olduklarını söyledi.

Yücekaya'nın dişinin ağrıması nedeniyle bitki çayıyla antibiyotik aldığını dile getiren Tuğrul, bir süre sonra midesinin bulandığını, fenalaşması üzerine ev arkadaşının ambulans çağırdığını ifade etti.

Doktorlardan aldıkları bilgiye göre, antibiyotiğin içerisinde penisilin maddesi bulunduğunu, arkadaşlarının penisilin maddesine alerjisi olduğu için vücudunun reaksiyon verdiğini anlatan Tuğrul, şunları kaydetti:

"Bu da arkadaşımızın can kaybına sebep oluyor. Arkadaşımızın beyin ölümü gerçekleşti. Ailesi Antalya ve Malatya'dan geldi. Yarın organ bağışı yapıp yapmayacaklarına karar verecekler. Ondan sonra cenazeyi götüreceğiz. Üniversite olarak devamlı ailenin yanındayız."


İlgili Galeriler
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.