Kardof CERİD Yeni Dünya Magarası Gezisi 16 ekim 2011 pazar

16.10.2011 Pazar doga sever KARDOF üyeleri CERİD magarasını keşfe çıkmak için yola düştük. Duyduk ki Bucakkışla ile Cerit köyü arasında yer alan Göksu nehrinin kenarında bir mağara varmış pekde güzelmiş ama sırrını acıklayacak meraklıları bekler dururmuş. Bizde dedik ki bu bekleyişe bir son verelim gidelim şu Yeni Dünya magrasını keşfedelim elin gavuru Amerika yı keşfederde KARDOF Yeni Dünya mağrasını keşfedemez mi ve tabi düştük yollara. Uzun yolculugumuz Fatoş' un şarkılarıyla, Ayşegül ablanın pohaçalarıyla ve Aykut'un Selman'ın her hamlesini otobüse naklen yayın yapmasıyla göz açıp kapayıncaya kadar geçti.
Arabada Selman'ın herkesin her işine koşması espri konusu oldu.
Yoldan geçen eşekleri fotoğrafları çekilirken, Ersin dayanamayıp eşşek ile fotoğraf yüzünden davalık olduğunu söyledi. Yüksel'de Ersin'e davanın sadece fotoğraftan mı oluştuğunu sorması ile Ersin içinden çıkılmaz geri dönüşü olmayan gülüşmelere maruz kaldı. Her ne kadar davadan beraat ettim. Kağıtları getirebilirm dese de o saatten sonra kimsyei inandıramadı.
Bucakkışla sınırların girerken tarihi köprüde durarak fotograf çektik ve ilk buldugumuz incir ağacına yapıştık. Kısa bir mesafeden sonra Göksu nehrinin kenarından Yeni dünya magarasını keşfe dogru yola çıktık.
Yürüyüş güzergahı kısa ama çok güzel ve yorucu olmayan bir güzergahtı. Balta girmemiş kavakların içinden, böğürtlenleri yiye yiye ilerledik.
Sonunda mağraya yaklaştık dedik ki camura saplanmış arabayı kurtarmak için yardım sever Kardof Kurtarma ekibi hummalı bir çalışmaya girdik. Arabayı kurtardık ve ödül olarak misafir perver bir abimizden bir demlik çay aldık. Dinlendikten sonra mağaraya yola koyulduk, sürünerek geçtigimiz girişten sonra gizemli bir doga harikasıyla karşılaştık. traventenler, sarkıtlar, dikitler, 25 m bulan gölü ve mantar kayayı andıran oluşumları karşısında büyülenmemek elde degildi.
Magara gezimiz son bulunca çay içtiğimiz yere geri döndük, burda bizi bir süpriz bekliyordu. teleferikle göksu nehrinin karşı kıyısına geçtik karşıda gelenleri ıslatmayı bekleyenler ben vardım tabi Ama son anlarda bir aksilik yaşadık. İpi ucun çekmekten sıkılan İsmail abi ipin ucunu kaçırıverince olanlar oldu. Yaklaşık iki saat süren cabarla ve fedakar başkanımızın kendini sulara atması sonucu mahsur kalan dört kişiyi kurtardık. Bu sırada da az şey yaşanmadı hani Aykut Özgür ablanın sabrını zorlayınca tilki tut tavşan kaç oynadık.
Hergüzel şeyin gibi son bulması gibi gezimizinde son bulması gerekiyordu. Servise gitmek iin düştük yollara, akşama kadar yanımızdan ayrılmayan köpek de bizi ugurlmak için servise kadar geldi. Akşamın mahmurluğu ve günün yorgunlugu herkesin üstüne çökmüş ki herkese bir sesizlik çöktü. ismail Abi nin kahkahalarıyla titreyip kendimize geldik. Yolda gördüğümüz eşşegin fotografını çekmeye çalışırken Ersin abi'nin kendini objektifimin önüne atması ve eşşek yüzünden davalık olduğunu söylemesi de günün espirisiydi. Eşşek davası için ayrıntılı bilği (Bknz. Ersin ARI )
Herkesin memun kaldığı bu gezide kaçıranlar için üzüldük.KARDOF lu olmanın verdiği gurur ve gelecek pazar ki aktiveyi sabırsızlıkla beklemenin verdiği haz anlatılmaz yaşanır o yüzden en kısa zamanda KARDOF a bir ugrayın derim yeni başlayıp müptelası olan bir üye tavsiyesi.En kısa zamanda görüşmek dileğiyle ümidiyle teşekkürler KARDOF ekibi.