Karaman Doğa Sporları ve Fotoğraf Gençlik Spor Kulübü Derneği (KARDOF), Romalılara ait 2000 yıllık geçmişi olan Via Sebaste antik yoluna gezi düzenledi.
Karaman Doğa Sporları ve Fotoğraf Gençlik Spor Kulübü Derneği (KARDOF) üyesi Hatice Gedikli geziyle ilgili yaptığı açıklamada, ‘’Seydişehirli Dağcılar, Akşehir Akademik, KONDAK ve KARDOF ’un birlikte düzenlediği, Romalılara ait 2000 yıllık geçmişi olan Via Sebaste antik yolu gezisi için sabah erkenden Seydişehir’e doğru yola koyulduk. Enerji ve sohbet dolu otobüs yolcuğu sırasında Fedai hocamızdan Via Sebaste Yolu hakkında bilgiler edindik. Giden Gelmez Dağları’ nın manzarası eşliğinde orada yaşanan hikayeleri dinledik. Hikayeler ürkütücü manzara bir o kadar davetkardı. KARDOF üyeleri olarak niyetinin bilincinde olmanın verdiği gücü kendimizde hissediyorduk. Yorucu olsa da 18 kilometrelik bir doğa yürüyüşü, üstelik tarihi Kral Yolu’nda yürüyecek olmamız hepimizi heyecanlandırıyordu. Yürüyüşümüzün başlangıcı olan bel dibine varır varmaz tabiatın muhteşem güzellikleri dikkatimizi çekmişti. Doğa bizim için uyanıyordu, renk renk açan çiçekleri fotoğraflamamak  imkânsızdı. Bir süre doğa fotoğrafı çektikten sonra hemen hemen 100 kişilik gruptan oluşan bölge dağcılarının ardından yürüyüşümüze başladık. Okluk beli, Şehit Mezarı, Bulamac Kazanı bölgesinden geçerek Akseki ’nin Sülaymaniye Bademli Köyü’ nden ilerledik. Çamlık, Derebucak {dalayma}’a devam eden yolu yürüdük. Labirent gibi yollardan geçtik. Via Sebaste’nin 1. Parkuru cidden zordu. Köy halkının ‘giden gelmez’ dediği boşuna değildi gerçekten, biz de bir ara yolu şaşırdık. Eşek Çukuru’na yakın bir yerde verdiğimiz uzun mola ve yaptığımız piknik harikaydı. Dağdan akan sudan içtik ve yanımızda getirdiğimiz nefis hamur işlerinden yiyerek enerji depoladık. Yemyeşil çimenlere uzanarak dinlendik. Doğayı kirletmemek için bazılarımız çöpleri yaktılar, bazılarımız da çöplerini yanına aldı. Bu arada diğer dağcı gruplarla da tanışma fırsatımız oldu. Herkesin doğa sevgisiyle bütünleşmiş olması muhteşemdi. Bence bizi diğerlerinden ayıran bize özgü niyetimizdi ve yaşamımızdaki güç kaynağı doğadan geliyordu. Doğaseverler olarak o gün hepimiz Via Sebaste’nin doğasında bütünleşmiştik. Tırmanış bittikten sonra yürüyüşün sonlarına doğru devamlı iniş yaptık. Bir süre sonra dizlerimiz titremeye başlamıştı. Dağın aşağısında bizi bekleyen otobüsleri gördükten sonra yürüyüşü tamamlamış olmanın mutluluğuyla, arkadaşlar arasında yapılan “umuda yolculuk, kral yol yapmış, abi bu kral nasıl yol yapmış? ” esprileri unutulmayacak cinstendi. Aramızda bulunan küçük doğasever arkadaşlarımız Elizan ve Zümra’ nın bu yürüyüşü en iyi şekilde tamamlaması da mutluluğumuzu arttırdı. Yaşlı insanlar kadar yorgun, çocuklar kadar şendik. Aşağı indikten sonra bölge dağcıları bizi çaya davet ettiler. KONDAK, Akşehir Akademik, Seydişehirli Dağcılar ve KARDOF olarak, Şeydişehir’de Yeşil Vadi isimli mekanda hoş sohbet eşliğinde çaylarımızı yudumladıktan sonra dönüş için yola koyulduk.’’ dedi.