Karaman Doğa Sporları ve Fotoğraf Gençlik Spor Kulübü Derneği’nden konuyla ilgili yapılan açıklamada, ‘’18.04.2016 Pazar sabahı beş yıl aradan sonra Kilistra’ya gitmek için toplanan büyüklü küçüklü 36 KARDOF üyesi 07:30 da dernek yerimizin önünden hareket ettik, kısa bir yolculuğun ardından kahvaltı yapamayanlar için TİMRAŞ krater golünde mola verildi ve güzel manzara eşliğinde kahvaltı yapıldı. Sonrasında bir saatten fazla suren yolculuk ile saat 10.00 sularında Kilistra’ya ulaştık. Fedai hocamızın bizlere 15 dakikalık tarihi ve coğrafi sunumundan sonra yürüyüşümüze başladık. Yürüyüşümüz esnasında bir tarihe tanıklık etmeye çalışırken bir yandandı böyle bir tarihin sahipsiz oluşuna tanıklık ettik. Yürüyüşümüz sırasında kısa molalar vermekle birlikte öğle yemeğimizi Kilistra’da şimdiki adıyla GÖKYURT köyünde yaptık ve 250 - 300 yıllık tarihi tas evlerin hayatta kalma mücadelesini izledik, koy halkı ile Kilistra’yi konuştuk. Yemek sonrası kısa bir yürüyüş ile bizi bekleyen otobüsümüze binerek 19.30 da Karaman a donduk. Organizasyonda emeği gecen katılan Kardof üyesi/yöneticisi herkese bu güzel gezi için teşekkürlerimizi sunarız.’’ denildi.