9 Mayıs 2015 Cumartesi akşamı toplantımızı yapıp gerekli hazırlıkları tamamladık.Sabah 6:30 ‘da yuvayı terk ettik.3 saatte Ürgüp’e yakın Kaya Camping önünde bisikletleri hazırlayıp pedalları güzel bir yokuş inişiyle bastık.5 kişilik çekirdek kadromuz İbrahim ,Bekir,Serkan tazemiz Aykut ve benden oluşuyordu.Eray turumuza katılamamıştı ,keşke gelseydi dedik.İnişle beraber sıkı bir yokuşla Uçhisara doğru tırmanıp kuru bir ağaç altındaki o ağacın altı denen yerde 3 kişilik serpme kahvaltımızı yaptık, fazlasıyla yetti.Sıra vadiye inişe geldi vadi inişinde en sonda ben ve Aykut kalmıştı köşeyi dönerken 10-15 kişilik turist grubunun bağırması go go demesiyle gaza gelseydik şimdi hastanede olurduk.Aykut abi ben inemem kayarım derken turistler ısrarcı ,go head ,come diyoruz onlarda come diyor epeyce comeleştik bisikletlerden inerek elimizde güvenli inişimizden sonra bozuntuya vermeden tursitlerin yanından geçtik tabi ki bu anın kaydı yok şükürler olsun. :)

Aşk vadisi adının etkisiyle bizi kendine aşık etti .Harika iniş çıkışlar turistler sürekli bize yol vermesi sayesinde hızlı bir turla vadiyi kısa sürede tamamladık.Hatçe teyzeden doğal sıkma portakalları içtikten sonra enerji tavan yaptı.
Vadiden sonra diğer bir vadiye doğru yol alırken keyifli manzarayı en ince ayrıntısına kadar içimize çektik.Aykut uzun süredir bisiklete binmese de bizi ayak uydurdu.Gerçi sona doğru sapıttı ama anlamsız konuşmalar yapsa da biz normal karşıladık :) Bekir spd kilitli pedalı pek çok kez test etti ,bedeni adeta bisikletle bütünleşerek seyri güzel düşüşler yaptı ama Allahtan sakatlık yaşamadı.
Serkan’nın 29 inç velespiti bizi çok korkuttuğu için ya kaçtık ya onu öne attık :)Vadide keyiften atılan çığlıklar bazı tursitlerin peri bacalarına tırmanmasına sebep oldu.Verdiğimiz kısa ve anlık rahatsızlıktan ötürü kusurumuza bakmasınlar.
İbrahim ve ben çekim ekibinde olduğumuz için bizi bu turda az görseniz de en etkili sürüşlerin,İbrahim Serkan ve Bekirden geldiğini belitmeliyim.Aykut ve Ben halimizde memnun suluk toplayıcıları gibiydik :)
Detaya gelirsek peri bacaları içine oyulmuş bir medeniyet olduğunu tepeden göremezdik .Kiliseleri mağaraları yerleşkeleri görme şansına eriştik.
Tepeleri tırmanıp panaromanın keyfine vardık.Yöresel bir bisiklet grubuyla da tanıştık.Turumuz 11-16 saatleri arası sürdü.Ürgüpte Şükrü Ustada yediğimiz testi kebabı turun kaymağıydı .Tek güne değil en az 2 güne sığacak bir gezi daha yapma planlarıyla yola düştük .Evli olan bazılarımız yol boyu kaç oklava yiyeceğini düşünürken ,bekarlarımız gayet rahattı :)
Turumuz eve 21:00 civarı dönüşümüzle bitti.Günden herkese bu masal gezisinden çeşitli izler ve kesinlikle bir kez kamplı yapmalıyız düşüncesi kaldı.

Ulaş Kaya

Gezi detayları :Rota:
Göreme-Uçhisar-Aşk Vadisi-Çavuşin-Güllü Dere Vadisi-Kızılçukur Vadisi-Aktepe-Ortahisar