Havaların serin gitmesini fırsat bilerek Karadağ’da bisikletle çıkalım fikri öncelikle uçuk bir fikir olsa da epey yol aldık bunu da yapabiliriz dedik .Hava şartları uygun değil ıslanmak kaçınılmazdı,hatta yıldırım korkusu daha kötüsüydü.Turdan önceki gece bastıran yağmur planlarımızı aksatacak mıydı?Sorunun cevabı hepimiz için aynıydı ,Islansak da gidilecekti o tura ve akşam bir çok yerden hava tahminlerini yağış,rüzgar,bulut faktörlerini değerlendirdikten sonra öğleye kadar yağışın olmadığını öğleden sonra basıncın düşerek yağışın mm olarak toprağa düşüş miktarının artması bizi biraz rahatlattı yani çıkışta bir problem olmayacak erken çıkıp yağışımızı inişimize denk getirmeye çalışarak kendimizi rahatlattık ve turu yapmaya karar verdik !Genel hazırlıkları tamamladık.Sabah erken saatte kahvaltımızı yapıp Kılbasan’a doğru yola koyulduk.
  Başı dumanlı Karadağ gelin dedikçe pedalları çevirirken birçok kez tereddüt ettik ama hava durumu tahminleri yağışı 12.00 den 15.00 denk geriye atmıştı ve bu bizi gazlamaya yetti. Kılbasan’da çay ikramlarını içerek köylülerle sohbet ettik ve 9:30 ‘da tekrar yollara düştük.Tırmanış başlamasıyla acaba çıkabilir miyiz fikri aklımızda dolaşmaya başladı.Sakin tempoda 4 saatlik kısa molalarla zirveyi gördük.Herkes kendi temposunda tırmandı.950 metreden 2205 tırmandık dizlerimizin artık takati kesilmiş hatta Aykut’u köpek kovalasa yerinden kıpırdanmayacak haldeydi , o derece yani.

Zirvede hava mevsime göre serindi ,rakımın etkisiyle bulutların içindeydik ve krater ağzının üzerindeki , çok hareketli bir bulut kümesini izlemek bize inanılmaz keyif verdi,hafif havanın atıştırmasıyla hızlı bir inişe geçtik.Yılkı atları ara ara sislerden ara arada kraterin içinden bizi selamladı.Eşsiz doğası güzel havasıyla Kraterde bizi bekleyen Eray kabilesinin sıcak karşılaması,hoş sohbetleri,Emine’nin elinden lezzetli börekleri ,doğal Karadağ Balı,Koyun yoğurdu domatesi,salatalığı,biberi,vs afiyetle yerken krater manzarasında epey dinlendik,hatta Emine’nin abisi davarı çevirin gelin ,yukarı gitmesin canavar kapar dedi Eray’la Aykut beceremeyiz diye dirensede ,benim için zevkle hadi Aykut davarı ağıla gatcaz , hadi gatalım dediğimde gönül rahatlığıyla
hey gechii , büüüvv , dadigiii digi digii , heyyy hoooo , çipet pettt altılı yedili ,fiiiiuuuv , gibi envayi çeşit sesle davarı ağılın önünde zevkle getirdik.

Yemeği çok kaçırsak da performanslarımız azda olsa yerine geldi dönüş yolunda karanlığa kalmamak için erken ayrıldık,Emine ve Ailesine bir kez daha çok teşekkür ediyoruz .Eray bu turda bize lojistik sağlamak için tura katılamadı.Eksikliğini hissettiğimiz 29 inç Serkan’ıda anmadan olmaz çok şey kaçırdın dostum:)
Dönüş yolu eşsiz doğa ve tarihin kucaklamasıyla keyfe dönüştü ,ama 19:30’da hala Karaman’a 20 km vardı hava yavaştan kararmaya başladı bile bisiklet sürmenin karanlıkta güvenli olmadığını düşünerek 25-30km hızın altına düşmeden son gayretlerle yuvamıza geri döndük.