Zirve Tırmanışı
20 Mayıs 2012
02.00Uyanıp dışarıda rüzgarın sertliğinin geçmesi için bekleme kararı aldık
0400 kahvaltımızı yaptık ve zirve çantalarımızı hazırladık.
Dağ evinde Aygen’le vedalaştık ve zirveye doğru dağ evinden yola koyulduk.
0500 Kamptan ayrılarak rotaya doğru dağ evinden sağını ( doğu istikameti ) takiple yükselmeye başladık.
0630 tarak kayaların 100 metre altındaki hafif sırtın üstünde mola verdik. Arkamızdan gelen Murat ile birlikte hafif sıcak su ve kayısı kurularımızla yeniden enerji yüklemesi yaptık
0730 Kulvarın mümkün olduğunca sağından yükselerek tarak kayalara yaklaştık kısa bir mola verdik. Tarak kayaların 50 metre altında yoğun taş düşmüş bölgeden geçiş oldukça sitreslendiriyor insanı.
0800 Molanın ardından daha hızlı ilerleyerek soldan 3. tarağın arasından hafif sağa yükselerek yılan gibi kıvrılıp tarak kayaların üstündeki sete ulaştık.
9.30 Sette rahat durabilecek yer bulmak çok zor olduğundan çok emniyetli bir biçimde Hasan ile anca su termosumuzu çıkarıp birer bardak su içebildik.
10.00 tarak kayaların üzerinde iki oluk gibi duran kayalığın arasından yükseldik bu arada Murat ta yanımıza yaklaşarak Hasan ile aramıza girdi
11.00 Kısa zamanda hızlı yükselişimizin belki fazla uyum sağlayamayışımızın etkisiyle 3750 metreden geri dönme kararı aldık. Dağ evinde bizi sabırla bekleyen arkadaşımız Aygen Taşpınar’a telsizle geri dönüş haberimizi verdik. Partnerim Hasan ın  kendisini iyi hissetmemesi dönme kararı almamızı sağladı. İyi bir dağcı evine sağ dönendir. Doğru bir karar vererek rotadan güvenli bir şekilde aşağıya doğru inişe başladık . İnişte tarak kayaların hemen üzerinde en geriden gelen İsmail ağabeye şans diledik. Hem çıkarken hem de inerken sürekli ve tehlikeli bir şekilde taş düştü. Koluma çarpan taş biraz daha büyük olmadığı için şanslıyım. İnerken daha temkinli ve taş düşmesinden sakınarak birbirimizle iletişimle Yumuşak karın da avantajıyla konforlu ve hızlı bir iniş yaparak kampa ulaştık 14.00
14.00-15.00 biraz beslenip eşyalarımızı hazırladık
15.00. Murat ta kampa ulaştı ve Murat la dağ evinde vedalaşarak su deposuna indik.
16.30su deposundan ayrılarak
17. 00 hacılara ulaştık. Jandarma ve Emineyete geri döndüğümüzün haberini bıraktık.
Üzerimde emekleri bulunan Tüm değerli hocalarıma bana dağları sevdiren MSS ye, TDF de üzerimizde eğitim hakkı bulunanlara, özellikle Çetin Bayram Hocaya, Nevşehir Umke nin sıcak ve misafirperver çalışanlarına, Partnerim Hasan ve ailesine, yeni tanıdığım ama kısa zamanda iyi bir dost kazandığım Aygen arkadaşıma, Hacılar dağcılık kulübüne,Hacılar dağcılık kulübünden Ferdal’a , Kayseri yolculuğumda beni gidip gelirken taşıyan Okan doktora, sürekli beni merak edip arayan ama ulaşamayan dostlarıma, kulüp üyelerime, beni sabırla bekleyen eşime ve kızıma sonsuz teşekkür ediyorum.
19 mayıs için yaptığımız bu etkinlikleri ATATÜRK'e silah arkadaşlarına Türk Milletinin isimsiz kahramanlarına, Kulübümün (KARDOF) tüm üyelerine
Sevgili Eşime ve Kızıma, armağan ediyorum.